sobota, 23 marca 2013

Przerwa na coś słodkiego.

Ostatnio nie mogę pochwalić się nadmiarem kulinarnych osiągnięć. Stawiam raczej na proste i szybkie dania. Nieskomplikowane podwieczorki również są mile widziane ;)

 

Ciastka francuskie z nadzieniem jabłkowym

[przepis STĄD

 

* mrożone ciasto francuskie (jeden płat)
* 2 jabłka
* 1 jajo
* cynamon, cukier puder, brązowy cukier


Jabłko obrałam, pokroiłam w kostkę i poddusiłam razem z cynamonem, cukrem pudrem i odrobiną wody. Po doprowadzeniu do miękkości, odstawiłam owoc na bok do wystygnięcia. Rozmroziłam ciasto francuskie i pokroiłam na 12 kwadracików. Do każdego włożyłam mus jabłkowy i zakleiłam (na kształt pierożków). Wierzch posmarowałam rozbełtanym jajem i posypałam cukrem brązowym. Piekłam w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni przez 15 minut. Smakowały wybornie :D


6 komentarzy:

  1. oj wierzę ;p

    ja lubię rozkładać jako tartę, a na nie maliny z cukrem, no i jako dodatek na talerzu bita śmietana lub lody, fajnie się przełamuje z cierpkimi malinami. Ale jabłka też są super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty, szybki i smaczny pomysł - podkradam :) ja też ostatnio preferuję szybkie dania, nie mam siły stać nad kuchenką, no i po drugie ochoty tez brak.

    OdpowiedzUsuń
  3. aj super! brakuje mi już pomysłow, swietnie :)

    OdpowiedzUsuń